Foreningens navn er “DIKUrevyen”.
Foreningen holder til på Københavns Universitet i de lokaler, der er stillet til rådighed af Datalogisk Institut på Københavns Universitet.
Foreningen har til formål at lave en studenterrevy én gang om året, herunder afholdelse af relaterede og forberedende arrangementer såsom forfattermøder, hytteture og andre arrange- menter for foreningens medlemmer. Foreningen er derved egenproducerende af mindst 1 forestilling hvert år. Foreningen har ligeledes til formål at fremme samarbejdet med andre grupperinger, der bidrager til foreningens virke, heriblandt “Harlem Klub”, som er revyens filmproducerende gruppe.
Enhver med aktiv tilknytning til Datalogisk Institut som tilslutter sig foreningens formål kan blive medlem. Indmeldelse sker ved kontakt til bestyrelsen, som til enhver tid administrerer medlemslisten. Personer der ikke har aktiv tilknytning til Datalogisk Institut institut kan stadig blive medlem ved invitation fra bestyrelsen.
Foreningens højeste myndighed er generalforsamlingen. Generalforsamlingen afholdes én gang årligt i september måned, og indvarsles ved annoncering til medlemmerne via revy@dikurevy.dk, senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse. Dagsordenen for Generalforsamlingen skal mindst indeholde følgende punkter:
Valg af ordstyrer og referent.
Bestyrelsens beretning om foreningens gang det forløbne år.
Bestyrelsen fremlægger konklusionen på årets evaluering af det forgangne revyår, samt eventuelle forslag til handlepunkter på baggrund deraf.
Regnskabet fremlægges og godkendes.
Budget for næste år fremlægges og godkendes.
Valg til bestyrelsen, jf. § 8 stk. 1.
Der vælges eventuelt en revisor.
Eventuelt
Indkomne forslag til behandling af generalforsamlingen sendes til boss@dikurevy.dk senest syv dage før generalforsamlingens afholdelse. Bestyrelsen fremsætter herefter en endelig dagsorden, som annonceres til foreningens medlemmer senest to dage før generalforsamlingen.
En ekstraordinær generalforsamling skal indkaldes med mindst 14 dages varsel.
Et flertal i bestyrelsen kan til enhver tid indkalde til ekstraordinær generalforsamling. Ved annoncering af ekstraordinær generalforsamling fremsættes dagsorden samt eventuelle forslag til behandling på generalforsamlingen.
10 medlemmer kan til enhver tid kræve afholdelse af ekstraordinær generalforsamling. Dette anmodes ved at kontakte bestyrelsen på boss@dikurevy.dk. Ved krav om afholdelse af ek- straordinær generalforsamling vedlægges den ønskede dagsorden samt eventuelle forslag til behandling på generalforsamlingen. Bestyrelsen skal indkalde den ekstraordinære generalforsamling til afholdelse indenfor 30 dage. Hvis bestyrelsen ikke indkalder rettidigt kan de 10 medlemmer selv indkalde til den ekstraordinære generalforsamling på revy@dikurevy.dk.
Til generalforsamlingen træffes beslutninger ved simpelt flertal, dog kræver vedtægtsændringsforslag 2/3 flertal samt mindst fem fremmødte medlemmer til generalforsamlingen. Såfremt der er mindre end fem medlemmer til stede, men 2/3 af de fremmødte stemmer for vedtægtsændringsforslaget, skal der indkaldes til ekstraordinær generalforsamling. På denne generalforsamling kan vedtægtsændringsforslaget vedtages med 2/3 flertal, uanset antal tilstedeværende medlemmer. Stemmeberettigede er alle medlemmer af foreningen, og som er til stede ved gen- eralforsamlingen, enten fysisk eller ved afgivelse af fuldmagt til øvrigt medlem. Hvis nogen ønsker det, skal der foretages hemmelig skriftlig afstemning. Stemmeudvalg udpeges af generalforsamlingen som helhed ved enstemmig accept af det nedsatte udvalg.
Bestyrelsen består af mindst 2 medlemmer. Bestyrelsen er ansvarlig for den daglige drift af foreningen, tilrettelæggelsen af foreningens aktiviteter frem til næste generalforsamling samt at sikre foreningens videreførelse og overlevering til den følgende af generalforsamlingen valgte bestyrelse. Det er ligeledes bestyrelsen der har det overordnede økonomiske ansvar for foreningens drift.
Opstilling til bestyrelsen foregår ved sideordnet opstilling af bestyrelseskonstellationer, dvs. en bestyrelse vælges som helhed ved blokafstemning. Et medlem kan indgå i flere kandiderende bestyrelseskonstellationer.
Valg foregår ved blokafstemning og hvert medlem har lige så mange stemmer, som der er opstillede bestyrelseskonstallationer. Det er tilladt at stemme blankt, og hvert medlem kan dermed afgive et antal stemmer mellem 0 og antallet af bestyrelseskonstellationer. Hvert medlem kan maksimalt stemme 1 gang på hver konstellation.
I tilfælde af stemmelighed mellem flere konstellationer foretages der en ny blokafstemning mellem de konstellationer, der med flest stemmer har stemmelighed.
Den valgte bestyrelseskonstellation konstituerer sig selv ved generalforsamlingen eller ved førstkommende bestyrelsemøde. Ved konstitueringen udpeges en forperson, næstforperson og en kasserer.
Foreningens ejendomme inkluderer revyens formue, teknisk udstyr mm.
Foreningens regnskabsår løber fra 1. september til 31. august.
Et evt. årligt overskud/restoverskud må udelukkende anvendes til revyformålet.
Foreningen har brugsret til materiale, der er udsendt på foreningens mailinglister, eller lagt i det interne arkiv. Brugsretten giver revyen rettigheder til at bruge og offentliggøre materialet i enhver kunstnerisk sammenhæng.
Beslutning om foreningens opløsning kan træffes på en ekstraordinær generalforsamling. Formålet med generalforsamlingen (i.e. opløsning) skal fremgå af indkaldelsen. Foreningen kan besluttes opløst med mindst 2/3 af de stemmeberettigedes accept, dog med mindst 15 stemmer. Er fremmødet på under 15 personer, kan foreningen besluttes opløst ved enstemmigt flertal blandt de stemmeberettigede.
Nedlæggelse af foreningen, herunder fordeling af formue og anden ejendom, kan tidligst træde i kraft 14 dage efter den opløsende generalforsamling. Ønsker en gruppe på mindst 10 personer at fortsætte foreningens virke, skal de anmode herom inden de 14 dage er gået. Medmindre der kan rejses betydelig tvivl eller mistillid ift. gruppens evner til at arbejde hen imod foreningens formål, annulleres opløsningen øjeblikkeligt, og gruppen får til ansvar at drive foreningen videre.
Udvises der interesse for overtagelse af foreningens virke fra mere end en enkelt gruppe, har den afgående bestyrelse til ansvar at afgøre konflikten. Foreningens midler skal ved opløsning uddeles til andre studentersociale foreninger på Datalogisk Institut eller til de andre revyer på Naturvidenskabeligt Fakultet. Dette gælder også, selvom fakultetet skifter navn, eller fusioneres med andre fakulteter.
Har foreningen midler, der er ejet i fællesskab med andre, overdrages foreningens ejerskab til de resterende medejere.
Oprindeligt vedtaget på foreningens stiftende generalforsamling 1. marts 2012 og senest revideret og herfra gældende på den ordinære generalforsamling 28. september 2024.